Pippi Longstocking

Jag har last ut en bok pa ca 300 sidor om Pippi pa engelska nu. Det var rolig lasning, & jag insag att jag faktiskt inte redan hort alla historier om henne, & det finns annu mer. Snart ska jag borja lasa Maddicken pa engelska med, & Lotta pa brakmakargatan.

Om 10 dagar har jag varit borta fran Sverige i 3 manadet vilket betyder att jag foljfoljt 1/4 av hela aret. Mitt humor gar upp & ner (vilket allas gor). Men nar jag ar ledsen ar det for att jag langtar hem & vill umgas med mina kompisar & ha saker att gora. Vad gor jag om dagarana egentligen? Jag sitter vid datorn, aker till gymet & laser. Jag har ingen annan att umgas med an familjen. Irene (den ryska tjejen) ar ju inte direkt mitt typ av umgange, & jag vill inte heller vara den enda som forsoker skaffa en kontakt & inte fa nagot tillbaka. Men pa mandag kommer det en ny au pair, som ar fran Finland hit. Eller ja, hon kommer till NY pa mandag & hit pa fredag, sa nasta lordag ska jag ta med henne ut (om hon vill) pa bio eller nagot. Hall tummarna pa att hon ar nagot att umgas med! Jag har skrivit ett mejl till henne, som hon ocksa har svarat pa, & hon verkar snall (hur mycket man nu kan fa reda pa utav en person genom ett mejl?). Hon laste svenska pa gymnasiet, men jag har ingen aning om hur gammal hon, & darfor vet jag inte hur lange sen det var hon gick gymnasiet.

Vad ska ni gora idag/ikvall? Alla ni som ska till kronan ska veta att jag ar arga pa er. ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0