Hopp & Lek!

O hade sin forsta dag i skolan idag. Nar bussen kom & hon skulle ga in i den fick hon klattra upp for hon hade en stor vaska & en lunch vaska i handerna, & trapperna var hoga. Nar hon kom hem berattade hon for mig att hon skulle ga dit varje dag nu, hon tyckte det var valdigt roligt. A, den stackaren, grat bade nar vi slappte av O & nar vi hamtade henne, han ville ju ocksa aka med i bussen. Sa jag & A drog ivag till en park, dar de har en mangd olika sprinklers som man kan springa runt i. Men A tycker inte om kallt vatten, aven om det var ca 30 grader, for att svalka honom lyfte jag upp honom & sprang med honom runt i sprinklerserna, jag dyng sur, jag tankte inte sa langt att jag skulle springa runt dar med honom. Nar vi akte hem somnade han i bilen utan lunch, jag lade honom bara i sangen sa att han fick sova. Sen blev M inringd till jobbet, & 15 minuter efter att han akt ringer han & sager att jag maste komma & hamta upp honom for kedjan har hoppat av pa hans motorcykel. Han sa "lamna A & bara kom, skynda dig!". Jag var korde ut bilen fran garaget & angrade mig sen, jag kan ju inte lamna en sovandes tre aing alldeles ensam, sa jag tog honom med mig, & inga skor hade jag pa mig. Nar M kommit in i bilen visa det sig att det fanne en liten genvag man kan ta hit, sa han slappte av mig for att ta den & ga hem. Att ga hem ar inte sa langt, men varken jag eller A hade skor pa oss, sa jag fick ga barfota med A pa ryggen. Tur som man har kom An med sin bil efter ca 50 m & hamtade upp oss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0