President valet

Det här jag skriver nu är baserat på vad jag har fått för intryck av, tv, nyheter & vad jag hört folk pratat om.


Jag kan väll egentligen inte säga att jag hoppas på varken McCain eller Obama eftersom jag inte är tillräckligt insatt men jag har ändå fått en ganska stark bild om det. McCain är 76 72 år gammal till & börja med. Jag tycker det säger det mesta. Dessutom tycker jag att han flyter på två bananskal. De ena är att folk tycker att Bush har förstör ekonomin (vilket han också ha gjort), & folk är trötta på demokrater & vill ha en förändring, därför röstar en del på McCain eller egentligen är det ju republikanerna de röstar på, men McCain är deras representant. Det andra är att det är många som vill ha in en kvinna i vita huset. De är inte direkt så att de egentligen bryr sig om vad Pallin & McCain står för, det är bara det att de blev besvikna för att Hillary Clinton inte blev demokraternas representant.


Palin är ju i en klass för sig med. Jag tittade på debatten mellan Palin & Biden, & Palin tyckte det var mycket roligt att vara sarkastisk, medans Biden försökte vara rättvis & erkänna saker som han & Obama har gjort fel. Både McCain & Palin tycker också om att kommentera Obamas förflutna. Både saker han har gjort & vad han har röstat på i olika val. & här i USA är det så att de tar ihop många olika punkter i en grupp, sen får man rösta på den grupp av punkter man tycker är bäst, så bara för att man har röstat för en grupp betyder inte det att man håller med om alla punkter i den gruppen man har röstat på. & vem har ni egentligen hört mest skit om? Palin! Tänk er om McCain blir president & sen går & dör, då blir Palin president. Jag tror inte jag vill vara med om det. Jag litar inte på Palin för fem öre med hennes sarkastiska leende. Det som händer här påverkar hela världen & jag vill inte se varken Palin eller McCain i det vita huset.


Kommentarer
Postat av: Julia - au pair i Cary, NC

Bra skrivet, men McCain är "bara" 72. :) Skrämmande ändå.



Det roligaste är väl att Tina Fey (på Sturday Night Live) bara behöver säga vad Palin sagt i en intervju, för att folk ska garva. :D LOL.

2008-10-12 @ 01:48:11
URL: http://aupairsomewhere.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0