Lucia

Angela fick inte det jobbetsom hon sökte lite efter att jag kom hit, det har iaf tagit två månader för henne att få svar. De kom på att de inte hade råd med den tjänsten just nu & ska ha den "on hold", för ett tag.

Förövrigt så har jag tänkt lite. Den traditionen som jag tycker om allra, allra mest är Lucia. Jag har redan börjar sjunga Lucia sånge, det är det bäsa jag vet. Traditionerna här i USA är mer överdrivna än vad de är i Sverige. I slutet av augusti börjar det säljas Halloweenpynt, i slutet av September börja vissa pynta för det. Jag tror nästan några kommer byta ut deras Halloween pynt mot julpynt direkt efter att Halloween är över. & det värsta av allt. De firar inte Lucia! Jag sa till Angela att jag tyckte det var ledsamt, hon tyckte inte som jag, men hon har ju å andra sidan inte upplevt Lucia & vet inte hur mysigt det är.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0