Svar på situationsfrågorna

1. Jag skulle tala om för henne att vi var tvungna att äta och att de väntade på oss hemma. Om vi inte skulle gå på en gång skulle vi också bli tvungna att äta kall mat. Självklart skulle vi också gå tillbaka till parken en annan dag för att leka.


2. Jag skulle talat om för dem att det är bättre att gå dit en annan dag då man kan stanna lite längre.


3. Om barnens rum var stökiga skulle jag plocka upp lie. Om det fattades något i mat väg skulle jag gått och köpt det.


4. Jag kan inte hjälpa alla på en gång och talar om för barnen att jag bara kan lyssna på en åt gången.


5. Jag hade börjat med att tala om för Madeline att inte röra mjölken medans jag tröstar och hjälper Kathleen med hennes knä. Sen skulle jag återkommit till Madeline och hjälpt henne torka upp mjölken, så att hon kan fortsätta baka medans jag hjälper Byron med hans läxor. Telefonen hade jag bett Byron ta.


6. Om det var något alldeles speciellt på TV skulle jag ringt Francis och frågat om det kunde göras ett undantag, om inte skulle jag istället föreslå att vi spelar ett spel tillsammans.


7. Om han vägrade skulle jag ge honom en chans till att stänga av datorn innan jag gör det för honom. Eller så skulle jag förbjuda honom att göra något att han vill. Sen skulle jag sagt att han skulle få spela lite till efter att han gjort sina läxor.


8. Jag hade talat om för henne att jag måste lämna av Kathleen på hennes dans först, sen skulle jag skjutsa henne till hennes kompis.


9. - Gå till parken

- Gå till stranden

- Gå till museum eller någon annan aktivitet i stan

- Spela utomhus lekar

- Äta glass

- Picnic

- Play dates

- BBQ


10. - Göra en snögubbe

- Åka pulka

- Åka skridskor

- Gå till museum

- Gå till badhuset


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0