Winnetka

Igar cyklade jag till down town Winnetka for att skaffa mig ett bankkonto som Fran & Ken kan fora over min lon till. Da hade jag inte med mig en verifikation pa vart i USA jag bodde, sen behovde de ett brav fran nagon av foraldrarna som en verifikation att jag arbetade hos dem. Sa jag kom tillbaka senare med Fran & verifikations pappret pa adressen. Till & borja med var min bankgubbe ny, sa han visste inte hur man gjorde & hade en kvinna brevid sig som talade om for honom hur man skulle gora. Hon visste inte heller riktigt hur det gick till att skapa ett konto for en person som inte var amerikansk medborgare eller hade greencard. De kallar mig for en non resident ailen, & jag vet vad de menar med det. Nar de natsan var klara med all information de skulle trycka in pa datorn sa kraschade den. de slutade iaf med att jag satt dar i 2 timmar.

Jag har borjat kora har ocksa, men Fran ar med mig nar jag kor sa att jag ska kanna mig saker i traffiken & deras stora bild, & sjalvklart se till sa att jag hittar dit jag ska. Idag har jag vart & fixad Byrons foppa toffel som tappat ett faste, & lamnat in en verifikation pa min adress i sverige till banken (jag har mitt konto & kort nu). Sen var jag i cummunty hous dar de har alla mojliga olika aktiviteter. Jag var mest intresserad av Rhonda Gordons klasser, sa jag hittade henne & hon visade mig hennes schema, sen var vi & tittade pa dans klasserna & hur gymmet sag ut, jag kommer nog borja dar nasta vecka.

Kommentarer
Postat av: linda

fan micca här händer det grejjer ser jag, fan va kul elle^^

2008-07-02 @ 19:30:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0