Fakta

Min nya familj bor ca 50 minuter med bil utanfor Detroit. De har tva barn, Adam, som ar 3 ar & Olivia som ar 5. De bor precis vid en sjo & barnen alskar att bada, de har tva batar (har jag for mig att det var iaf) varav en ar en motorbat. Jag kommer fa vad de beskriver som ett litet rum, med en walk-in-closet ett badrum som har en dorr fran mitt sovrum, men ocksa en ut till vardagsrummet. Det ar ett stort hus. Mina arbetsdagar kommer att variera fran bara nagra timmar till over tio timmar per dag, men aldrig over 45 timmar i veckan. Jag har tillgang till dator med webcamera, sa alla dar hemma, skaffa skype sa vi kan prata med varandra! Jag har tillgang till bil i den man ingen annan behover den, de har 2 bilar & en motorcykel. Det finns ett gym nara som de har pass pa som inte alls ar dyrt & de har ett collage fem minuter fran dar de bor (dar jag kommer lasa kvallskurser eftersom jag ar tvungen att jobba pa dagarna) & nagra kopcentrum inte heller langt ifran. Pappan jobbar som pilot pa flygbolaget Mesaba Airlanes, & mamman ar en sadan som ser till maskinerna under operationer, att hjartat pumpar ordentligt & att lungorna tar in tillrackligt med syre. De ar 35 respiktive 36 ar gamla, vilket gor dem 10 ar yngre an Kenneth & Frances, & de har en kat som heter Cha Cha. Nu ska Cultural Care Au Pair bara fixas sa att jag far en biljette sa att jag kan aka till dem, det ar inte sa jatte langt harifran sa det borde snabbt vara fixat, sa jag blir trolitgvis inte kvar hos Mary sa lange till. Jag har ocksa pratat med min nya LCC, & i augusti ska vi ha ett poolparty & i september ska vi aka till nagon hastfarm & volentar jobba.

Jag at forsta gangen idag klockan tre, har hos Mary, jag blev inte bjuden pa nagon frukost hemma hos familjen Hopps, de ljog for barnen ocksa & sa att jag skulle aka tillbaka till Sverige, vilket jag har sagt att det ar det sista jag gor. Men det ar inte mitt problem langre. Nagra timmar efter jag berattat for Frances att jag inte skulle vara kvar tills pa torsdag utan jag skulle aka hem till Mary & bo dar tills att jag skulle aka till min nya familj, kommer Ken hem, han ar jatte arg & inte alls forstande utan sager till mig hur besviken han ar & att jag ger ett daligt intryck for mitt land, som ocksa ar hans eftersom hans mamma ar svensk & dessutom har inte han eller Frances gett mit ett bra intryck av USA heller & jag ar ocksa valdigt besviken. Nar jag berattade att jag var det & att det inte blev som jag hade tankt mig tittade Ken pa mig pa ett valdigt otrevligt satt & sa "Vad hade du forvantat dig da?" Jag ville saga att det iaf inte var en mamma dar med attityd problem & en pappa som inte kan kontrollerar sig & star & pekar med handerna nar han ar arg. Pa kvallen nar de skulle pa ett poolparty fick jag inte var kvar i huset, vilket jag pa ett satt kan forsta men pa ett annat satt sa har ju inget med mig forandrats sen innan jag talade om for dem att jag skulle ge mig av tidigare an beraknat, det ar ju inte precis sa att jag skulle satta eld pa huset. Sa jag gick ivag till star bucks & at, for jag at inget vettigt igar heller. Sen gick jag tillbaka & satte mig i deras ute mobler som ar pa deras baksida av huset & laste en bok. Jag horde inte nar de kom hem men Frances kommer iaf ut till mig & sager att det ar telefon till mig, da sa jag att jag inte hade hort dem komma tillbaka & hon sa att de hade vart hemma ett tag. Det var ju ocksa trevligt av dem att jag fick sitta ute & vanta pa att de skulle komma hem sa jag kunde fa ga in & de inte ens talar om det for mig fast att de visste att jag satt dar. Sen sa ar det sa att nar jag loggade in pa facebook i fredags sa var det en kille fran Cicago som hade gjort en van forfragan med mig, Jag accepterade & fragade vem han var, han svarade att han jobbade pa Kens firma & att Frances hade bett honom kolla upp mig pa facbook. Nar Mary var hemma hos Hopps for att fylla i papprena om att jag inte skulle vara kvar dar sa pratade vi om facebook & sa att det var hemskt att chefer tittar pa sant & domer de ansokande efter det, & sa gor hon nastan detsamma. Jag berattade om det har for Mary & hon ska skriva en rapport om det eftersom ocksa hon tyckte att det var validigt oppasande.

Imorgon ska jag ut & shoppa & fa tanka pa nagot annat som ar roligare, kanske tittar jag pa sex & the city filmen eftersom jag inte sett den an. Forresten sa ar det nagot kux med den har datorn som gor att jag inte kan logga in pa hotmail eller msn sa om ni vill mig nagot far ni skriva det har. & jag maste bara saga att jag saknar Miranda & Matilda valdigt mycker. Ni ska veta att trots det att ni ar helt tossiga & busiga sa ar ni det med glimten i ogat, det ar langt ifran vad Kathleen har nar hon hitttar pa bus. 

Ha det bra & jag hor snart av mig igen!

Kommentarer
Postat av: alice

tänd eld på Hopps hus från mig & lycka till med flytten. jag saknar dig!

2008-07-21 @ 02:21:30
Postat av: linda

fy fan micca vilken fUCKAD familj, de är ju knäppa fullkomligt, de verkar tro att de kan köra med dig hur som hellst ju:S öööööhhhh....fan om ja hade varit där!!!! jag älskar dig!

2008-07-21 @ 21:41:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0