Min & pappas resa

Forra lordagen gick jag upp tidigt, Angela skjutsade mig till en buss som gick fran Ponitac klockan sju pa morgonen. Sedan tog jag bussen fran Detriot till Chicago. Nar jag kom fram akte jag & pappa & kikade in familjen Hopps hus, vilket pappa tyckte var valdigt roligt eftersom jag hade trott att de inte skulle vara hemma, men alla bilar stog pa uppfarten & garageporten var oppen. Sedan tog vi av mot Minneapolis & Mall of America.

Jag tyckte inte att det shopping centret var nagot alldeles speciellt, forutom da att de hade ett tivoli mitt i det. Jag kopte ett nattlinne, ett par byxor,fem diadem & efter mycket sokande efter en bikini (jag glomde packa med mig min) sa sluta det med att jag kopte en hallonrosa pa H&M. Vi var ocksa pa en vattenpark som inte var sarskillt markvardig men en del kort togs. Sen akte vi & tittade pa det hus min farmors mamma & pappa byggde i borjan pa 1900-talet, det var iaf renoverat for sa gamalt sag det inte ut att vara. Vi halsade ocksa pa fru Myrtel Dahlin som var gift med farmors kusin. Hon blev riktigt forvanad nar vi kom & ville inte att vi skulle ga.

Vi hade ogonen installt pa Pictured Rock men eftersom vi inte hade nagon karta & on fans inte med pa GPS'en sa missade vi den med 40 miles. Men vi akte till en vatenpark istallet. Pappa hade bara med sig gubb badbyxor sa han skulle kopa nya pa vattenparken, men allt var slutsalt, sa vi fick aka till ett annat stalle & kopa badbyxor. Gissa om jag var arg?

Efter det akte vi vidare till Au Sable, som ar en back dar man kan paddla kajak & kanot. Pappa var vall inte sa dar sugen pa det, men i slut andan tror jag han tyckte det var roligare an vad jag tyckte. Vi akte kanot (2&1/5h)i torsdags & i fredags akte vi kajak (4h), & jag har upptackt nya muskler i min rygg.

Idag kom vi tillbaka till White Lake, egentligen igar men vi sov pa hotell igar natt med. VI var ocksa & tittade pa ett shoppingcenter, Summerset collection, & dar kopte jag en vit skjorta, en kjol, en under kjol & ett par spets strumbyxor, & pappa tyckte de kladerna var jatte fina.

Det har ar vall ungefar allt vi har hunnit med hittills, jag ska snart aka ivag pa ett poolparty med andra au pairer i det har omradet, vilket jag tycker ska bli kul.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0