Kyrka

Kyrkorna i USA ser pa nagot satt inte ut som en kyrka, faktum ar att det finns fler hus som ser ut som kyrkor an sjalva kyrkorna. & min definission av en kyrka ar en vanlig svensk kristen kyrka. Det ar faktiskt valdigt stor skillnad pa det mesta. I Sverige i kyrkan sa har prasterna speciella klader pa sig under Gudtjansten. De musikinstrument som oftast anvands ar orgel eller piano. & vi sjunger psalmer. I den har kyrkan hade prasten byxor & skjorta. De hade trummor, bas, elgitarr, zynt, & en specielle kille som sjong. Latarna var inte psalmer utan lite mer poppig musik om att prisa Gud & det kandes som att det var mer musik an snack, vilket kan vara en fordel om man inte tycker om att lyssna pa en gubbe som star & pratar om hur man ska vara for att vara en bra manniska. Sjavla snacket skulle jag vall vilja saga ar lika. Men det kanns anda inte som att det ar min grej att ga i kyrkan, & jag tyckte inte jag sag sa manga i min alder, trots att det har var den gudstjansten som mest ungdomar kommer till.
Efterat akte jag direkt till gymmet for att trana. Nar jag var klar & tog av mig mina nya, underbara byxor fran Hard Tail, visade det sig att det inte var sa fullt underbara efterallt. Det var tre sma hal i sommen pa rumpan, sa jag ska aka tillbacka till summerset collection nu & byta dem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0