Polen

Nu är vi hemma efter en mycket trevlig klass resa i Krakow, Polen.
Vi har gått guidade turer i gamlastaden och i det judiksa kvarteret. Vi har varit på Auswitch, Birkenau och i saltgruvan. Vi har också fått en rundvandring med Polska jurist studenter och sett på deras lokaler, tydligen behöver man inte allt gå på lika många föreläsningar i Polen som man måste göra i Sverige för att klara av tenterna. Våran student gick på mindre än 50% av alla föreläsningarna. Jag undrar hur han klarar av det.

Krakow är en väldigt fin stad. När vi kom dit sken solen, och massa vårkära människor gick runt i parkerna och pussades. Det gick verkligen inte att inte bli avundsjuk. På alla resturanger och barer fick man röka så alla kläder behövs garanterat tvättas. Får lukta på dem när jag får tillbaka väskan som vi lyckades glömma utanför Nawojka. Jag lägger upp kort lite senare, dock tog jag inte alls många, vilket jag tycker nu i efterhand är lite tråkigt, men ska försöka få tag i mer av mina vänner.

Kommentarer
Postat av: tolou

vad får ni lära er i svenskan på samhäll eller? särskrivningar är skitstörande!

2008-04-18 @ 22:15:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0