Juridik

Det är väldigt stressigt nu känner jag. Fick papper från cultural care aupair idag. Jag ska till din Amerikanska Ambasaden den 2:e juni. Men innan det måste jag till banken, ringa vårdcetralen och boka tid för en hälsokontroll och ringa cultural care och sedan skicka in en massa papper. Jag får inte glöma att kopiera körkortet imorgon. Vi har matte prov imrogon med som jag ska sätta mig på och öva nu, kan jag inget imorgon får jag be om uppskov, vi skulle egentlgen göra det på måndag. Och på fredag ska vi till Stockholm på juridik sm. Det är nog det jag är mest nervös för.

Hur fungerar egentligen ett möte med den amerikanska ambasaden?

Kommentarer
Postat av: Louise S.A - Aupair i USA

Jag var skitnervös jag med, men detta är nog det "enklaste" som du egentligen går igenom eftersom du åker med en organisation.
De frågar om du har varit i USA förut, om du har det, vad du gjorde där. Hur många barn du ska ta hand om. Sen stämplar de dina papper och du är klar.
Vissa som ex. har 4 barn eller mer att ta hand om frågar lite om de. Eller om man bara har tonåringar.
Så det är ungefär ja och nej frågor, 3-4 st som mest. Det ser ut som det gör på posten i Sverige när du ska överföra pengar eller nått. En "lucka" lixom.

Däremot är det lång kö så var minst 30-40 min. innan du har tid.

Lugn bara lugn, allt kommer gå jättebra!!

Kramar Louise

2008-04-25 @ 05:25:29
URL: http://www.louisesa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0